Sdamgia огэ английский

Sdamgia огэ английский

Основной государственный экзамен по русскому языку

Sdamgia огэ английский

Основной государственный экзамен по математике

Sdamgia огэ английский

Основной государственный экзамен по физике

Sdamgia огэ английский

Основной государственный экзамен по химии

Sdamgia огэ английский

Основной государственный экзамен по информатике и ИКТ

Sdamgia огэ английский

Основной государственный экзамен по биологии

Sdamgia огэ английский

Основной государственный экзамен по истории

Sdamgia огэ английский

Основной государственный экзамен по географии

Sdamgia огэ английский

Основной государственный экзамен по обществознанию

Sdamgia огэ английский

Основной государственный экзамен по литературе

Sdamgia огэ английский

Основной государственный экзамен по английскому языку

Sdamgia огэ английский

Основной государственный экзамен по немецкому языку

Sdamgia огэ английский

Основной государственный экзамен по французскому языку

Sdamgia огэ английский

Основной государственный экзамен по испанскому языку

You are going to take part in a telephone survey. You have to answer six questions. Give full answers to the questions.

Remember that you have 40 seconds to answer each question.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

Вы могли бы ответить так:

Electronic assistant: How many lessons do you usually have?

Student: I have six lessons four days a week.

Electronic assistant: What subject do you find the most difficult?

Student: It seems to me that literature is the most difficult subject for me because I don’t like writing essays.

Electronic assistant: What is your favourite week day? Why do you like it?

Student: My favourite week day is Friday, because we have only 4 lessons.

Electronic assistant: What sport facilities do you have in your school?

Student: In my school we have a gym and a football field.

Electronic assistant: Do you think school uniform is necessary or not? Why do you think so?

Student: In my opinion, school uniform shouldn’t be necessary because children should decide for themselves what they want to wear.

Electronic assistant: What would you recommend your friends do to improve their English?

Student: I would recommend them to hire a mentor because it’s the most effective way to improve English.

Критерии оценивания выполнения задания C3БаллыОтвет на вопросы 1–6Дан полный ответ на поставленный вопрос; допущенные отдельные фонетические, лексические и грамматические погрешности не затрудняют понимания1Ответ на вопрос не дан, ИЛИ ответ не соответствует заданному вопросу, ИЛИ ответ дан в виде слова или словосочетания, И/ИЛИ допущены фонетические и лексические и грамматические ошибки, препятствующие пониманию ответа0Максимальное количество баллов6

You are going to take part in a telephone survey. You have to answer six questions. Give full answers to the questions. Remember that you have 40 seconds to answer each question.

Electronic assistant: How long have you been living in your city, town or village?

Student: I have been living in a city for sixteen years.

Electronic assistant: What is the place where you live famous for?

Student: The place where I live is famous for its glorious history.

Electronic assistant: When was your city, town or village founded?

Student: My city was founded in 1703 year.

Electronic assistant: What season is the best for visiting your city, town or village? And why?

Student: It seems to me that summer is the best season for visiting Saint-Petersburg because there are many discounts for tourists.

Electronic assistant: What is your favorite place in your city, town or village? Why do you like it?

Student: Russian museum is my favorite place in Saint-Petersburg because of it’s fascinating exhibits.

Electronic assistant: What place in your hometown would you recommend visiting?

Student: I would recommend visiting Hermitage because it’s one of the most popular museums.

Вы проводите информационный поиск в ходе выполнения проектной работы. Определите, в каком из текстов A–F содержатся ответы на интересующие Вас вопросы 1–7. Один из вопросов останется без ответа. Занесите Ваши

ответы в таблицу.

Which place is ideal for a family weekend?

What is ideal for beginners?

Which all-inclusive tour can one take to the lakes?

Where can we find a magical journey?

Why is the freedom of choice connected with cycling?

What is an unusual mean of transport to travel through a desert?

What kind of journey can one have across the continent?

Everyone knows that cycling is a nice and healthy way to travel. It offers you independence. You don’t depend on timetables. You can go where and when you want. You can stop at a restaurant when you please, stay in the places you like and leave if you get bored. The world is yours.

Learn the basics of rock climbing with Cliffs and Ice. It is a perfect choice for those who decide to take up climbing for the first time. After a week in Cornwall you will learn the main skills necessary to become a competent climber. We will give you an experience that you can use in different climbing areas in the UK.

It is situated close to the Lake District, which is known for picturesque scenery. The ingredients that will help you make an unforgettable winter holiday with your nearest and dearest are: the welcoming fireplaces, delicious food, cosy rooms and different sports facilities. It’s perfect for a weekend trip with children. Take the people you love to our delightful hotel in the country.

A journey through a wild and faraway desert — by camel! This is a wonderful choice for anyone who wants to forget the modern means of travelling. You’ll be on top of a camel and part of a desert caravan. Camel drivers will accompany you, providing good company, as you admire the golden sand and the bright blue sky.

The Hogwarts Express plays a big part in the adventures of Harry Potter. A trip to the Scottish Highlands can be your chance to sit in the same carriage and dream about your own trip to the mysterious world. The journey goes through some of Scotland’s most splendid scenery. The best part of the journey is when the train crosses the Glenfinnan viaduct, a railway bridge.

Are you ready for Africa? Say yes and take a Safari Holiday. It is a mystery, wonder and. adventure! Our safari experts will take you through Africa from east to west. We offer views of dunes, mountain ranges, untouched beaches and open fields. You will see the amazing wildlife and beautiful nature. Let us make your African safari an experience you will never forget!

What can make meals different?

What is special about holiday scents?

What is another unique charasterictic?

Can people smell the emotions?

Which scents can have a relaxing effect?

How can scents create memories?

Which aroma is widely used nowadays?

Nothing brings back memories like a particular smell. Whether it’s of Christmas pine, your grandma’s fresh-baked gingerbread, or cookies, the scents of Christmas are truly special. In the days leading up to this day, the house fills with the wonderful rich, spicy smells of vanilla, cinnamon and ginger coming from the kitchen, promising delights to come.

Some of the most pleasant scents after a hard day are vanilla, lavender, and scents with cinnamon or ginger. Each combination of aromas can influence you positively. For example, vanilla’s sweet scent can help you if you feel sad, lonely, or depressed. It is a naturally warming aroma. Cinnamon is good in case you feel tired; it also has a wonderful effect on your nerves, calming you down.

The ability to smell is linked to our ability to remember things. When you first smell a new thing, you connect it to an event, a person, or even a moment. As a result, later the smell of cookies might remind you of spending time at your grandmother’s house when you were a small child. When you come across the smell a second or third time, the link is already there, ready to bring out a certain mood.

There are certain smells we can identify from a mile away — almost as if they’re preprogrammed into our minds. One of them is vanilla. Today, vanilla is in our coffee, perfumes, tea, home products, body lotion, and everywhere! Both the scent and taste of vanilla are very strong and long-lasting. It is considered one of the most popular scents and flavours in the world.

There are many good reasons to believe that we all have our own particular smell. Research has proved that our smell might distinguish us from others just as our face does. Our smell is as personal as our fingerprints. For centuries the police have used this phenomenon to catch criminals. Maybe one day they will use our scent too.

Which colour was long considered as an unlucky one?

What is the national food in Ireland?

What is a false stereotype about the Irish?

What kind of short humorous poems made one Irish town known all over the world?

What world famous journey is connected with one Irish writer?

Which Irish talisman is considered to be a lucky one?

What are the impressive facts about old holiday traditions?

When you think of the Irish, you often picture a red-haired person dressed all in green. However, it’s just a popular myth which has grown into a tradition, particularly in the United States. It’s customary in Ireland to wear green clothes only on St. Patrick’s Day. Lots of people are tricked by this cliche. However, originally, the colour associated with Saint Patrick was not green, but blue.

In Ireland, the colour green was long considered to bring bad fortune. The reason is that in Irish folklore green is the favourite color of the Good People (the proper name for fairies). Myths run that they are likely to steal people, especially children, who wear too much of the colour. In the past, a girl would never wear anything green on her wedding day.

Christmas is a very important celebration in Ireland. After dinner on Christmas Eve, it is common for families to leave milk and bread on the table as a sign of friendliness and kindness. Another custom is to leave the door unlocked. A lit candle is left in a window during the night. It represents help for any traveller who is passing by.

Potatoes form the basis for many traditional Irish dishes. They are eaten boiled,mashed, fried, baked, you name it. Potatoes are mixed with cabbage or green onions to make traditional Irish dishes. They are also made into potato cakes and used in soups or stews. It’s common to find potatoes cooked in two different ways on the same dinner plate.

The shamrock is still a popular sign of good fortune in Ireland. It is believed that anyone who possesses one will be blessed with fortune in everything, even in gambling, and will be saved from the evil of witches. There are certain conditions to be met so that its power remains effective: the owner of the shamrock must keep it away from the public eye and never give it to anyone else.

Ireland is known as the native land of limericks — short humorous poems that have five lines. They make people laugh and are easy to remember! Lots of poets and writers were fond of limericks. The word “limerick” probably comes from the Irish town of Limerick. The short poem has made the town known all over the world.

What is a favourable location for tourists?

Where was a special medicine from birds discovered?

Why do some people call Cheltenham a green town?

What are the annual events in Cheltenham?

Where can people take the waters in a historical building?

What name should people remember after visiting Cheltenham?

Where is tourism developing with care for the environment?

Cheltenham is a small, ancient town in England situated to the north-west of Oxford. It lies below the highest point of the Cotswold Hills and above the level of the River Severn. The town is also called «The Western Gateway». Thanks to its position it has become a popular tourist attraction.

The Pittville Pump Room is the largest of the spa constructions in Cheltenham. It is a magnificent, old house of classical style made of white stone. The Pump Room was designed for balls and entertainments and, of course, for taking the medicinal waters. Today, it is still used as a concert hall at festival time and for weddings, and of course, visitors can still take the waters – if they so wish!

Tourism is highly developed in Cheltenham and the City Council has to reduce the negative impact of tourists on the town. A lot has been done. The town has developed walking, cycling and public transport routes as an alternative to cars. There is a pool of bicycles that tourists can use for short distance journeys. The local services try to recycle all the packaging, plastic bottles and batteries left by tourists.

Many famous people of the past have connections with Cheltenham. Gustav Holst, a well-known English composer of the 19th century, was born in the town. His house is now his birthplace museum. Visitors may learn a lot about Holst’s life, his music and his family. The famous Antarctic explorer Edward Wilson was also born in Cheltenham. Now a statue of him stands in the Long Gardens.

The beauty and wonderful sights of Cheltenham continue to attract visitors from countries all over the world. For many years people have enjoyed the beauty of Cheltenham’s parks, open spaces and the general greenery of the town. Cheltenham has been described as ‘a town within a park’. Montpellier place, which is famous for its wonderful flowers, lies in the centre of the town.

Thousands of visitors come to Cheltenham to take part in the festivals which are held in the town every year. The town organises literature, music, jazz and science festivals, attracting names with a national and international reputation from each field. Besides all this, for a week in March the town becomes the centre of the National Gold Cup in horse racing.

What are the historical facts about street art?

Who invented an innovative method?

What are different reasons for drawing in the street?

Why do some artists prefer to keep their names secret?

Who of all the unknown artists became a legendary figure?

What is the meaning of the term “street art”?

What is a commercial effect of traditional graffiti?

Street art can be described as art that is developed in public spaces and above all in the street. It can mean a lot of different things including graffiti, poster art, wall paintings, and just about any artwork that is displayed in public places. Typically, street art is used to separate public-space artwork from illegal graffiti and vandalism.

Street artists are often associated with opposition. Their artwork is considered a crime and vandalism and the artists may be arrested for damaging property so the artists prefer to use nicknames and create their drawings mostly at night. They are not looking for fame, especially in countries where graffiti is still illegal.

Banksy is probably the most famous English street artist who has already become a legendary figure. It’s still true that no one knows who the person really is. However, his works are exhibited in galleries across the world. An American magazine even named him among the top most influential people in the world. However, he was the only one whose photo the magazine could not publish.

The motivations and ideas that inspire street artists are as different as the artists themselves. Some street artists, by creating certain works, want to draw attention to social and political problems. For other artists, street art is just a form of self-expression. And there are those who enjoy the challenge and risks which are connected with working illegally in some city areas.

Traditional graffiti has recently been used as a successful method for advertising. Lots of companies agree that traditional advertising on city streets is too boring and common so many people simply ignore it. However, graffiti adverts catch your attention, creating a memorable image. Big companies find this quite useful and try to include more elements of graffiti in their advertising campaigns.

Аудирование

▫ Тест 1. Аудирование. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 2. Аудирование. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 3. Аудирование. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 4. Аудирование. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 5. Аудирование. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 6. Аудирование. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 7. Аудирование. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 8. Аудирование. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 9. Аудирование. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 10. Аудирование. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 11. Аудирование. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 12. Аудирование. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 13. Аудирование. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 14. Аудирование. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 15. Аудирование. ОГЭ по английскому языку

Показать все ⇓

Чтение

▫ Тест 1. Чтение. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 2. Чтение. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 3. Чтение. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 4. Чтение. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 5. Чтение. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 6. Чтение. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 7. Чтение. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 8. Чтение. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 9. Чтение. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 10. Чтение. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 11. Чтение. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 12. Чтение. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 13. Чтение. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 14. Чтение. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 15. Чтение. ОГЭ по английскому языку

Грамматика и лексика

▫ Тест 1. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 2. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 3. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 4. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 5. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 6. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 7. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 8. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 9. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 10. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 11. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 12. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 13. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 14. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 15. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку

Письмо и устная часть

▫ Тест 1. Письмо и устная часть. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 2. Письмо и устная часть. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 3. Письмо и устная часть. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 4. Письмо и устная часть. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 5. Письмо и устная часть. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 6. Письмо и устная часть. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 7. Письмо и устная часть. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 8. Письмо и устная часть. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 9. Письмо и устная часть. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 10. Письмо и устная часть. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 11. Письмо и устная часть. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 12. Письмо и устная часть. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 13. Письмо и устная часть. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 14. Письмо и устная часть. ОГЭ по английскому языку

▫ Тест 15. Письмо и устная часть. ОГЭ по английскому языку

When are the military parades on Poklonnaya Gora held?

What areas does the Museum of the Great Patriotic War consist of?

What event from the past makes the site of the park a special place?

What memorials on Poklonnaya Gora tell us about the military events of the 19th century?

What activities are available to young visitors of Victory Park?

Where can you see a list of the people who fought in the Great Patriotic War?

How to get a good idea of Victory Park in the shortest possible time?

Victory Park is a huge open-air museum in a big and busy city. It is located on Poklonnaya Gora. The place has a remarkable history — historians say it was exactly the spot where Napoleon was standing and waiting for Russians to bring him the symbolic key of the city. It did not happen. And it was the turning point in the war of 1812 — the French army had to retreat and was completely defeated.

As the name Victory Park suggests, most memorials and exhibitions were created to honour the people who gave their lives for the freedom of the country. The Museum of the Great Patriotic War is one of such places. When you enter it, you get into the Hall of Commanders. In the centre of the museum there is the Hall of Glory. Below it, there is the Hall of Remembrance and Sorrow. There are also upper floors that display exhibits about the war.

The museum of the Great Patriotic War was opened to the public on May 9, 1995. Among the official exhibits, there are personal documents and personal belongings of the soldiers, photos and letters. The museum has got an electronic memory book, with the purpose of registering the name of every soldier and tracing their fate. The book is far from being completed — new entries appear in it every month.

Poklonnaya Gora is a place that reminds us of the most important victories of the country. The Arc de Triumph, which is in the middle of Kutuzovsky Avenue, beside Victory Park, was constructed to commemorate the triumph of the Russian army over the French army. In 1812, the French army, headed by Napoleon, tried to conquer the country but was defeated. The Museum-Panorama The Battle of Borodino features the powerful scenes of the most important battle of that war.

The territory of the park is really huge and about 800000 people visit it every year. For first-time visitors, it is recommended to take a sightseeing tour. The mini-train will take you round the park. The whole tour lasts for about twenty minutes. During the trip you will listen to a brief story of the Park and will become aware of the main landmarks which should be seen. Alternatively, you can use a map – the navigation system in the park is very clear.

There are a lot of samples of heavy weapons in Victory Park. Tanks, ships and planes are displayed on the territory and visitors can go up to them to have a сlose look. Children are usually the most impressed. However, along with

studying the themed exhibits, children and teenagers have many other opportunities to enjoy their time in the park. There are two large playgrounds, and spacious alleys for riding bikes, roller skating and skateboarding. There are also different art and drama studios which children can attend for an outing or on a regular basis.

В демонстрационном варианте ОГЭ 2015 года по английскому языку изменилась структура варианта:

  • Нумерация заданий стала сквозной по всему варианту без буквенных обозначений А, В, С.
  • Изменена форма записи ответа в заданиях с выбором ответа: ответ нужно записывать цифрой с номером правильного ответа (а не обводить кружком).

В демонстрационном варианте ОГЭ 2016 года по английскому языку по сравнению с демонстрационным вариантом 2015 года в письменной части изменений не было, устная часть была приведена в соответствие с проведением устной части ЕГЭ по английскому языку в 11 классе.

В демонстрационных вариантах ОГЭ 2017 – 2019 годов по английскому языку по сравнению с демонстрационным вариантом 2016 года изменений не было.

В демонстрационный вариант ОГЭ 2020 года по английскому языку по сравнению с демонстрационным вариантом 2019 года были внесены следующие изменения:

  • В разделе 2 («Задания по чтению»):было изменено задание 9: участникам ОГЭ необходимо определить, в каком из шести письменных текстов содержится ответ на предложенный вопрос (в задании есть один лишний вопрос). Максимальное количество баллов за выполнение задания – 6 баллов;уменьшен объём текста для чтения к заданиям на определение соответствия утверждений прочитанному тексту;уменьшено до 7 количество заданий на определение соответствия утверждений прочитанному тексту (соответствует / не соответствует / в тексте не сказано). Максимальное количество баллов за выполнение заданий 10–16 – 7 баллов.
  • было изменено задание 9: участникам ОГЭ необходимо определить, в каком из шести письменных текстов содержится ответ на предложенный вопрос (в задании есть один лишний вопрос). Максимальное количество баллов за выполнение задания – 6 баллов;
  • уменьшен объём текста для чтения к заданиям на определение соответствия утверждений прочитанному тексту;
  • уменьшено до 7 количество заданий на определение соответствия утверждений прочитанному тексту (соответствует / не соответствует / в тексте не сказано). Максимальное количество баллов за выполнение заданий 10–16 – 7 баллов.
  • В разделе 5 («Задания по говорению»):в задании 3 (создание связного монологического высказывания) добавлен один аспект. В связи с этим соответствующие изменения были внесены в критерии оценивания задания (в критерий «Решение коммуникативной задачи»). Максимальное количество баллов за выполнение задания 3 не изменилось.
  • в задании 3 (создание связного монологического высказывания) добавлен один аспект. В связи с этим соответствующие изменения были внесены в критерии оценивания задания (в критерий «Решение коммуникативной задачи»). Максимальное количество баллов за выполнение задания 3 не изменилось.

В демонстрационный вариант ОГЭ 2021 года по английскому языку по сравнению с демонстрационным вариантом 2020 года были внесены следующие изменения:

  • Раздел 1 («Задания по аудированию») экзаменационной работы 2021 г. стал состоять из 11 заданий с кратким ответом:В заданиях 1–4 необходимо прослушать четыре коротких текста, понять запрашиваемую информацию, выбрать правильный ответ из предложенного перечня и записать его номер. Максимальное количество баллов за выполнение заданий 1–4 – 4 балла;В задании 5 необходимо прослушать пять устных высказываний и установить соответствие между высказываниями и рубриками (в задании есть одна лишняя рубрика). Максимальное количество баллов за выполнение задания 5 – 5 баллов;В заданиях 6–11 нужно представить полученную при прослушивании диалога (интервью) информацию в виде несплошного текста/таблицы. Максимальное количество баллов за выполнение задания 6–11 – 6 баллов.
  • В заданиях 1–4 необходимо прослушать четыре коротких текста, понять запрашиваемую информацию, выбрать правильный ответ из предложенного перечня и записать его номер. Максимальное количество баллов за выполнение заданий 1–4 – 4 балла;
  • В задании 5 необходимо прослушать пять устных высказываний и установить соответствие между высказываниями и рубриками (в задании есть одна лишняя рубрика). Максимальное количество баллов за выполнение задания 5 – 5 баллов;
  • В заданиях 6–11 нужно представить полученную при прослушивании диалога (интервью) информацию в виде несплошного текста/таблицы. Максимальное количество баллов за выполнение задания 6–11 – 6 баллов.
  • В разделе 4 «Задание по письменной речи» экзаменационной работы 2021 года в задании 35 необходимо написать личное (электронное) письмо в ответ на электронное письмо друга по переписке. В связи с изменением вида письменного сообщения были внесены изменения в критерии оценивания задания. Максимальное количество баллов за выполнение задания 35 не изменилось (10 баллов)

В демонстрационном варианте ОГЭ 2022 года по английскому языку по сравнению с демонстрационным вариантом 2021 года изменений не было.

ЧАСТО ЗА­ДА­ВА­Е­МЫЕ ВОПРОСЫ

Большая часть проблем будет решена, если вы отключите блокировщики рекламы, которые нарушают работоспособность скриптов сайта. На всякий случай проверьте, сохраняется ли проблема, если использовать другой браузер. Если нет — прочтите список часто задаваемых вопросов. Если и это не помогло — задайте свой вопрос внизу страницы.

Как отключить блокировщики рекламы?
Ответ: Обычно иконка в левом верхнем углу экрана. Нажмите на него, выберите «не использовать на этом сайте» или «Отключить».

Ответ: Размещение заданий, каталогов, решений на сторонних сайтах не разрешается. Вы можете размещать ссылки на задания, варианты и курсы, созданные в разделах «Учителю» и «Школа».

Ответ: Задать свой в группе в ВКонтакте.

Ответ: Писать в форму «Сообщить об ошибке», она есть у каждого задания.

Ответ: О копировании формул в Ворд рекомендуем связаться с Майкрософтом.

Ответ: Проверьте настройки профиля (ссылка под меню слева).

Ответ: Снимите в вашем браузере установку автозаполнения полей.

Ответ: Не заходите в течение года, удалится автоматически.

Ответ: Не предусмотрено.

Ответ: Авторизуйтесь через ВК, войдите в профиль, введите адрес электронной почты. Система автоматически объединит учетные записи.

Ответ: в профиле (ссылка под левым меню).

Ответ: Шкала ЕГЭ приведена во вкладке «Об экзамене».

Ответ: Задания основного каталога соответствуют спецификации и демонстрационным версиям экзаменов текущего года. Многие задания взяты из экзаменационных материалов предыдущих лет. Их список можно увидеть на странице «Варианты».

Ответ: Завершите тестирование. Система сама выведет решения.

Ответ: За задания, оцениваемые несколькими баллами, начислена часть баллов.

Ответ: Варианты, составленные учителем в разделе «Учителю», появятся в его списках автоматически после того, как вы решите вариант и нажмете кнопку «Сохранить».

Ответ: Не отправится.

Ответ: Продолжить решение из раздела «Моя статистика».

Что-то не работает или работает некорректно

Ответ: Ошибка в номере или открываете со страницы другого предмета.

Ответ: Проверьте, в том ли разделе вы находитесь (пример: журнал по базовой математике смотрите в базовой математике).

Как удалить, восстановить, переименовать?

Ответ: Переместите в архив.

Ответ: Найти ученика на странице со списком учащихся и удалить оттуда. Из журнала пропадет автоматически.

Ответ: Открыть список помещенных в архив и нажать кнопку восстановления.

Ответ: Восстановите из архива работ и учащихся.

Ответ: Кликните по имени учащегося, переименуйте его.

Составление вариантов (работ для учащихся)

Ответ: Используйте инструкции в разделе «Учителю».

Ответ: В «параметрах теста».

Ответ: Нажать на кнопку, чтобы выбрать тему, затем на иконку у работы, чтобы присоединить её к теме.

Созданные работы, работа над ошибками

Ответ: В разделе «Учителю» можно создавать свои собственные задания, ответы на них нельзя будет найти нигде. В то же время, выполняя работу дома, ученики могут спросить совета у родственника, репетитора или одноклассника.

Ответ: В любое время в параметрах теста.

Ответ: По созданным в разделе «Учителю» работам» можно посмотреть решения, кликнув по работе и фамилии ученика.

Ответ: В классном журнале кликнуть по номеру работы, появится сводная таблица по каждому ученику и каждому заданию, и будет вычислен средний балл по каждому заданию.

Ответ: Пользуйтесь сервисом «Индивидуальный профиль учащихся» в разделе «Учителю».

Ответ: Работы над ошибками проверяются автоматически. Информация о том, что работа над ошибками сделана, отображается в «Списке созданных работ и статистика» иконкой.

Ответ: Ссылка находится на странице ученика «Моя статистика».

Группы (классы), классный журнал

Ответ: См. подробную инструкцию в разделе «Учителю».

Ответ: Создать группу на странице «Учащиеся и группы учащихся», в списке учащихся найти нужного и, кликнув по иконке, перенести в созданную группу.

Ответ: Он создается автоматически.

Ответ: Восстановите ученика из архива работ и учащихся.

Ответ: скройте отображение ненужных работ на странице «Список созданных работ и статистика по работам».

Ответ: Нажмите кнопку «Перевести» у названия группы (класса) на странице «Управление учащимися и группами учащихся».

Отправка сообщений доступна только зарегистрированным пользователям.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *