Sdamgia ru 2022 английский егэ

Task 3. You are going to give an interview. You have to answer five questions. Give full answers to the questions (2−3 sentences). Remember that you have 40 seconds to answer each question.

Interviewer: Hello everybody! It’s Teenagers Round the World Channel. Our guest today is a teenager from Russia and we are going to discuss friends. We’d like to know our guest’s point of view on this issue. Please answer five questions. So, let’s get started.

Interviewer: How do you get along with your peers?

Interviewer: What are the benefits of friendship?

Interviewer: Where did you meet your best friend? How long have you known each other?

Interviewer: How do you communicate with your friends?

Interviewer: How do you spend time together?

Interviewer: Thank you very much for your interview.

Interviewer: Hello everybody! It’s Teenagers Round the World Channel. Our guest today is a teenager from Russia and we are going to discuss family. We’d like to know our guest’s point of view on this issue. Please answer five questions. So, let’s get started.

Interviewer: What traditions does your family hold?

Interviewer: How does your family celebrate holidays?

Interviewer: What was your last family trip?

Interviewer: Where would you like to go together next? Why?

Interviewer: How is your family involved in your education?

ЕГЭ по иностранным языкам

Пробные и тренировочные варианты по английскому языку в формате ЕГЭ 2022 из различных источников.

Тренировочные варианты ЕГЭ 2022 по английскому языку

Продолжительность ЕГЭ по иностранным языкам

Время выполнения заданий четырёх письменных разделов экзаменационной работы – 3 часа 10 минут (190 минут).

Устная часть экзамена выполняется в отдельный день; время выполнения заданий, включая время подготовки, – 17 минут.

Общее время выполнения заданий всех разделов экзаменационной работы – 3 часа 27 минут (207 минут).

Рекомендуемое время выполнения заданий по разделам:

«Аудирование» – 30 минут;

«Чтение» – 30 минут;

«Грамматика и лексика» – 40 минут;

«Письменная речь» – 90 минут;

«Говорение» (устная часть экзамена) – 17 минут.

Выберите только ОДНО из двух предложенных заданий (40. 1 или 40. Укажите его номер и выполните согласно данному плану. В ответе на задание 40 числительные пишите цифрами.

1 Imagine that you are doing a project on what music genres are popular. You have collected some data on the subject — the results of the opinion polls (see the table below).

Comment on the data in the table and give your personal opinion on the subject of the project.

Music GenrePopularityAlternative rock music21. 6%Folk music21. 0%Rock13. 8%Pop music8. 0%Rap4

— make an opening statement on the subject of the project work;

— select and report 2−3 main features;

— make 1−2 comparisons where relevant;

— outline a problem that can arise with music genres and suggest the way of solving it

— draw a conclusion giving your personal opinion on the importance of music in human life

2 Imagine that you are doing a project on book sales in the UK. You have collected some data on the subject (see the diagram below).

Comment on the data in the diagram and give your personal opinion on the subject of the project.

Sdamgia ru 2022 английский егэ

— outline a problem that can arise with book sales and suggest the way of solving it;

— draw a conclusion giving your personal opinion on the importance of reading in human life

1 Imagine that you are doing a project on the amount of motor vehicles in the world. You have collected some data on the subject (see the table below).

CountryMotor vehicles per 1000 peopleUSA816Canada 685UK473Russia388India42

— outline a problem that can arise with the quantity of motor vehicles in the world and suggest the way of solving it

— draw a conclusion giving your personal opinion on the importance of motor vehicles

2 Imagine that you are doing a project on life expectancy in Russia. You have collected some data on the subject (see the diagram below).

Sdamgia ru 2022 английский егэ

— outline a problem that can arise with life expectancy and suggest the way of solving it;

— draw a conclusion giving your personal opinion on the importance of a high life expectancy

1 Imagine that you are doing a project on how long it takes people to get to school or work. You have collected some data on the subject — the results of a poll (see the table below).

TimePercentage1−10 minutes10%10−30 minutes28,2%30−60 minutes28. 5%60−120 minutes 21. 7%120+ minutes2

— outline a problem that can arise with travelling to school or to work and suggest the way of solving it;

— draw a conclusion giving your personal opinion on the importance of commuting fast in human life

2 Imagine that you are doing a project on CO2 emissions in China. You have collected some data on the subject (see the diagram below).

Sdamgia ru 2022 английский егэ

— outline a problem that can arise with CO2 emissions and suggest the way of solving it;

— draw a conclusion giving your personal opinion on the importance of conscious approach to emissions

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

Just Do It!

Just What the Doctor Ordered

Source of the Problem

Take It Easy!

Hard to Guess the Meaning

The Devil Is Not So Black As He is Painted

A Hidden Problem

You can often find articles and books addressing the problem of procrastination. If you don’t know this word, you might think it was a terrible disease. In reality, procrastination can be defined as a bad habit of doing something less important in order to avoid doing something more important. People procrastinate in many different areas, but we will focus on procrastinating at school, where it is a frequent problem.

Procrastination at school can lead to poor grades, low test scores, and finally not getting into a good university. Another negative result of procrastination is the stress of waiting to the last minute to do something. This can lead to staying up all night to prepare for a test. Also, the constant stress of having something hanging over your head, being scolded and criticized by teachers and parents can lead to feelings of guilt and worthlessness.

Usually it is very obvious when somebody is procrastinating, for example, playing video games instead of doing homework. Sometimes, however, it can be less obvious. Sharpening your pencils and cleaning your desk may fool some people into thinking you are working hard, but can also be forms of procrastination. Some pupils are even able to fool themselves into thinking they are working, when they are just trying to avoid real work.

It is not always clear why people procrastinate. Some are just lazy or don’t have enough willpower, but there may be other reasons, perfectionism for one. Some people are afraid that they will be judged by others as failures if their work is less than perfect. For example, a pupil may fear the judgment of parents and teachers on a school report. According to psychologists, this fear of failure may be a cause of procrastination.

Although it is difficult, there are ways to stop procrastinating. One way of doing it is to find out why you are procrastinating and deal with those problems. If you are a perfectionist, try to do the task quickly and not worry about it being perfect. Another solution, especially when the task seems too big, is to break it into smaller steps and do those one by one. This may lessen the desire to procrastinate.

Still, procrastinating can be a good thing. For those who spend much more time working on a project than is necessary, waiting until the last minute can be a more economical use of time. Also, some people while procrastinating do things that are creative or useful in other ways. Finally, a certain amount of procrastination is part of human nature. Feeling guilty about it can be worse and more damaging than the procrastination itself.

Procrastination is also a popular subject of laughter in films and TV shows and there are many coffee mugs, cartoons, and notebooks covered with jokes about it. Though many people consider it a serious psychological problem and even view it as a kind of disease, others laugh about it and are even proud to be procrastinators

Аудирование

▫ Тест 1. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 2. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 3. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 4. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 5. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 6. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 7. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 8. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 9. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 10. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 11. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку

Показать все ⇓

Чтение

▫ Тест 1. Чтение. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 2. Чтение. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 3. Чтение. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 4. Чтение. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 5. Чтение. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 6. Чтение. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 7. Чтение. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 8. Чтение. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 9. Чтение. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 10. Чтение. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 11. Чтение. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 12. Чтение. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 13. Чтение. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 14. Чтение. ЕГЭ по английскому языку

Грамматика и лексика

▫ Тест 1. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 2. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 3. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 4. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 5. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 6. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 7. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 8. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 9. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 10. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 11. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 12. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 13. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 14. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 15. Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому языку

Письмо и эссе

▫ Тест 1. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 2. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 3. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 4. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 5. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 6. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 7. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 8. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 9. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 10. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 11. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 12. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 13. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 14. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 15. Письмо и эссе. ЕГЭ по английскому языку

Устная часть

▫ Тест 1. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 2. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 3. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 4. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 5. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 6. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 7. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 8. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 9. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 10. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 11. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 12. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 13. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 14. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку

▫ Тест 15. Устная часть. ЕГЭ по английскому языку

1 августа 2021

Официальная демоверсия ЕГЭ 2022 от ФИПИ по английскому языку. Обновлено 11 ноября. Изменения в КИМ 2022 года в сравнении с КИМ 2021 годаВ экзаменационную работу 2022 г. были внесены изменения в разделы 4 («Письменная речь») и 5 («Говорение»). Раздел 4 («Письменная речь») экзаменационной работы 2022 г. состоит из 2 заданий с развёрнутым ответом. В задании 39 предлагается написать электронное письмо личного характера в ответ на письмо-стимул зарубежного друга по переписке. В связи с изменением вида письменного сообщения были внесены изменения в критерии оценивания задания. Максимальное количество баллов за выполнение задания 39 не изменилось (6 баллов). В задании 40 необходимо создать развёрнутое письменное высказывание с элементами рассуждения на основе таблицы/диаграммы и выразить своё мнение по теме проекта. Задание 40 является альтернативным заданием; экзаменуемый выбирает один из предложенных вариантов задания (40. 1 или 40. 2) и выполняет его. В связи с изменением вида письменной работы были внесены изменения в критерии оценивания задания. Максимальное количество баллов за выполнение задания 40 не изменилось – 14 баллов. В раздел 5 «Говорение» экзаменационной работы 2022 г. внесены следующие изменения. В задании 2 (условный диалог-расспрос) сокращено количество вопросов, которые должен задать участник экзамена, с 5 до 4. Соответственно, максимальное количество баллов за выполнение задания 2 – 4 балла. В задании 3 (условный диалог-интервью) необходимо ответить на 5 вопросов интервьюера на актуальную тему. Каждый ответ на вопрос интервьюера оценивается от 0 до 1 балла. Максимальное количество баллов за выполнение задания 3 – 5 баллов. В задании 4 предлагается оставить голосовое сообщение другу, вместе с которым выполняется проектная работа. В этом сообщении надо кратко описать две фотографии-иллюстрации к теме проекта, обосновать выбор фотографии-иллюстрации и выразить своё мнение по теме проектной работы. Соответствующие изменения были внесены в критерии оценивания выполнения задания. Максимальное количество баллов за выполнение задания 4 – 10 баллов. Время выполнения письменной части работы увеличено на 10 минут и составляет 3 часа 10 минут. Время выполнения заданий устной части работы увеличено на 2 минуты и составляет 17 минут.

Задание 9 по русскому языкуУкажите варианты ответов, в которых во всех словах одного ряда пропущена одна и та же буква. Запишите номер.

You have received an email message from your English-speaking pen-friend Jane:

Write an email to Jane. In your message answer his questions, ask 3 questions about her middle brother. Write 100–140 words. Remember the rules of email writing.

Thanks for your message. I’m sorry for not writing you for so long. I was doing a school project.

Say congratulations to your brother for winning that tournament! When we have family gatherings we usually spend them at home, because our apartment is pretty big and it can accommodate many people at the same time. I usually help my mom to cover the table and to cook a holyday meal. She prepares some meat and garner, salads, and a holyday sweet cake. There is no need to entertain guests in a special way, we just talk about what happens in our lives and that’s all.

What’s your middle brother’s name? How long ago did he take up tennis? Is he planning to make tennis his career? I’ve got to go as my brother wants me to help him with his homework.

Write back soon.

Критерий Критерии оценивания ответа на заданиеБаллыK1Решение коммуникативной задачи Задание выполнено полностью: содержание отражает все аспекты, указанные в задании (даны полные и точные ответы на все вопросы, заданы правильно 3 вопроса по указанной теме); стилевое оформление речи выбрано правильно с учётом цели высказывания и адресата; соблюдены принятые в языке нормы вежливости (допускается 1 неполный или неточный аспект)2Задание выполнено не полностью: содержание отражает не все аспекты, указанные в задании (все случаи, не указанные в оценивании на 2 балла и 0 баллов)1Задание не выполнено: 3 и более аспекта содержания отсутствуют, ИЛИ 6 аспектов раскрыты неполно/неточно,ИЛИ 1 аспект не раскрыт и 4–5 раскрыты неполно/неточно,ИЛИ ответ не соответствует требуемому объёму0K2Организация текстаВысказывание логично; средства логической связи использованы правильно; текст верно разделён на абзацы; структурное оформление текста соответствует нормам, принятым в стране изучаемого языка (допускается 1 ошибка в организации текста)2Имеются 2–3 ошибки в организации текста1Имеются 4 и более ошибки в организации текста0K3Языковое оформление текстаИспользуемый словарный запас и грамматические структуры соответствуют базовому уровню сложности задания, орфографические и пунктуационные ошибки практически отсутствуют (допускаются 1–2 лексико-грамматические ошибки И/ИЛИ 1–2 орфографические и пунктуационные ошибки) 2Используемый словарный запас и грамматические структуры не полностью соответствуют базовому уровню сложности задания: имеются 3–4 лексико-грамматические ошибки И/ИЛИ имеются 3–4 орфографические и пунктуационные ошибки1Используемый словарный запас и грамматические структуры не соответствуют базовому уровню сложности задания: имеются 5 и более лексико-грамматических ошибок, И/ИЛИ имеются 5 и более орфографических и пунктуационных ошибок0Максимальный балл6

При получении экзаменуемым 0 баллов по критерию «Решение коммуникативной задачи» ответ на задание оценивается в 0 баллов по всем критериям оценивания выполнения этого задания.

В развёрнутых ответах на бланке № 2 следует соблюдать все правила орфографии французского языка, включая использование надстрочных и подстрочных диакритических знаков.

• give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project;

• say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project;

• mention the advantages and disadvantages (1–2) of the two sleeping schedules;

• express your opinion on the subject of the project – how you are managing your sleep while studying.

You will speak for not more than 3 minutes (2–3 sentences for every item of the plan, 12–15 sentences total). You have to talk continuously.

Sdamgia ru 2022 английский егэ

Hey, Kate. You know that? I’ve just found two pictures suitable for our project “Sleep and studying”. Let me tell you a bit more about them.

They are relevant to our project because in both pictures we can see students sleeping in different places. In the photo number one there is a young man in a class. He is laying on the table and sleeping during the lecture. In the picture number two there is a young man, who is sleeping as well. He is probably at home, sleeping on the couch. It looks like his sleep is very deep, the couch should be cozy.

There are a few differences to illustrate our project better. For example, in the first photo a guy is sleeping in a classroom. In the second one other guy is sleeping on the sofa, at home.

In my opinion, both types of sleeping habits have their advantages and disadvantages. For instance, sleeping at home is much healthier for keeping up with a set schedule, but it sometimes has to be skipped due to a high workload.

Personally, I prefer sleeping well at home. I much prefer to be awake and aware in class and I try to prepare for school in a timely manner before my bedtime.

So, shall we use these photos in our project? Call me when you’re ready to discuss if we can use them. Bye-bye.

Высказывание должно быть логично; содержать вступительную и заключительную фразы, соответствующие теме. Средства логической связи должны быть использованы верно. Необходимо избегать необоснованных пауз в речи, верно расставлять ударения, правильно использовать интонацию, не нарушать нормы произношения слов

Критерии оценивания выполнения заданияБаллыРешение коммуникативной задачи (содержание)*Коммуникативная задача выполнена полностью — содержание полно, точно и развёрнуто отражает все аспекты, указанные в задании (12–15 фраз)4Коммуникативная задача выполнена в основном: 1 аспект не раскрыт (остальные раскрыты полно), ИЛИ 1–2 аспекта раскрыты неполно/неточно (12–15 фраз)3Коммуникативная задача выполнена не полностью: 1 аспект не раскрыт и 1 раскрыт неполно/неточно, ИЛИ 3 аспекта раскрыты неполно/неточно (10–11 фраз)2Коммуникативная задача выполнена частично: 1 аспект содержания не раскрыт и 2 раскрыты неполно/неточно, ИЛИ 2 аспекта не раскрыты (остальные раскрыты полно) ИЛИ все аспекты раскрыты неполно/неточно (8–9 фраз)1Коммуникативная задача выполнена менее чем на 50%: 3 и более аспекта содержания не раскрыты, ИЛИ 2 аспекта не раскрыты и 1 и более раскрыты неполно/неточно, ИЛИ 1 аспект не раскрыт и остальные раскрыты неполно/неточно, ИЛИ объём высказывания — 7 и менее фраз0Организация высказыванияВысказывание логично; имеет завершённый характер (имеются вступительная с обращением к другу и заключительная фразы); средства логической связи используются правильно3Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершённый характер, НО отсутствует вступительная фраза с обращением к другу, ИЛИ заключительная фраза, c средства логической связи используются недостаточно2Высказывание не вполне логично и не имеет завершенного характера, И/ИЛИ отсутствуют вступительная и заключительная фразы, И/ИЛИ средства логической связи используются недостаточно1Высказывание нелогично И/ИЛИ не имеет завершенного характера, вступительная и заключительная фразы отсутствуют, средства логической связи практически не используются0Языковое оформление высказыванияИспользуемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче (допускается не более 3 негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более 3 негрубых фонетических ошибок)3Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания в основном соответствуют поставленной задаче (допускается не более 4–5 лексико-грамматических (из них не более 2 грубых) И/ИЛИ не более 4–5 фонетических ошибок (из них не более 2 грубых))2Языковое оформление частично соответствует поставленной задаче (допускается не более 6–7 лексико-грамматических (из них не более 3 грубых) И/ИЛИ не более 6–7 фонетических ошибок (из них не более 3 грубых))1Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных ошибок (8 и более лексико-грамматических ошибок ИЛИ 4 и более грубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ 8 и более фонетических ошибок ИЛИ 4 и более грубых фонетических ошибок) ИЛИ ответ носит характер набора слов0Максимальное количество баллов10

При получении экзаменуемым 0 баллов по критерию «Решение коммуникативной задачи» всё задание оценивается в 0 баллов.

Правильное использование средств логической связи предполагает обязательные логические связки-переходы между всеми частями высказывания.

Под грубыми ошибками понимаются ошибки элементарного уровня, а также ошибки, ведущие к сбою коммуникации.

• mention the advantages and disadvantages (1–2) of problem solving in school and at work;

• express your opinion on the subject of the project – whether you perform better in an educational environment or a professional one.

Sdamgia ru 2022 английский егэ

Hey, Kate. You know that? I’ve just found two pictures suitable for our project “The art of tackling problems”. Let me tell you a bit more about them.

They are relevant to our project because in both pictures there are people taking up the challenge. In the first photo there is a class of children presented with a school problem. They are not really focused on it. In the second photo, there are two people trying to solve an engineering problem. They seem to be progressing steadily.

There are a few differences to illustrate our project better. Obviously, the first picture features a group of kids, while the second one features two adults. Moreover, the adults are much more concentrated on the problem than the children are.

In my opinion, completing schoolwork and working for an employer have their advantages and disadvantages. For instance, completing their school homework helps schoolchildren be well-educated, but they can feel in vain as no clear reward is given for doing it. Working in an office, for example, is much more profitable; however, it usually doesn’t lead to personal development.

I believe that I would perform better in a professional environment as there would be more proficient people that could work with me, as well as a much clearer goal ahead.

Высказывание должно быть логично; содержать вступительную и заключительную фразы, соответствующие теме. Средства логической связи должны быть использованы верно. Необходимо избегать необоснованных пауз в речи, верно расставлять ударения, правильно использовать интонацию, не нарушать нормы произношения слов.

При выполнении заданий с кратким ответом впишите в поле для ответа цифру, которая соответствует номеру правильного ответа, или число, слово, последовательность букв (слов) или цифр. Ответ следует записывать без пробелов и каких-либо дополнительных символов. Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

При выполнении заданий 19—24, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 25—29, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 30—36. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

Если вариант задан учителем, вы можете вписать или загрузить в систему ответы к заданиям с развернутым ответом. Учитель увидит результаты выполнения заданий с кратким ответом и сможет оценить загруженные ответы к заданиям с развернутым ответом. Выставленные учителем баллы отобразятся в вашей статистике.

Версия для печати и копирования в MS Word

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

There are more minuses than pluses about changing schools.

Your experience of changing schools will depend on your personality.

Your marks can become worse if you change schools.

There are a lot of advantages about changing schools.

You can prepare better for your exams if you change schools.

Changing schools can be a chance to improve your life.

When changing schools it’s hard to leave your past behind.

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

A) Sally likes “Alice in Wonderland” more now, as she understands it better.

B) Sally’s father loved “Alice in Wonderland” when he was a kid.

C) The Mad Hatter’s character makes Sally think of her own personality.

D) “Alice in Wonderland” did not make a good impression upon Susan.

E) Sally is sure that not everything is openly expressed in the book.

F) Susan has seen all the film adaptations of “Alice in Wonderland”.

G) Sally respects Disney for not changing anything in the story.

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

What, according to Michael Mitchell, is the biggest plus of Vintage Inns?

1) Picturesque locations.

2) Nostalgic landlords and landladies.

3) Tourists from all over the world.

What point does Michael Mitchell make about Vintage Inns’ gardens?

1) They are perfect for any season.

2) All Vintage Inns must have them.

3) They are an alternative to dine in good weather.

Why does not Michael Mitchell do anything to advertise his inns?

1) They are close to local places of interest.

2) They are not far from city centers.

3) They are situated around London.

What is typical of all the Vintage Inns?

1) Traditional old style.

2) Victorian design.

3) Good food and atmosphere.

According to Michael Mitchell, Vintage Inns menus

1) preserve traditional style in cooking.

2) modernize traditional dishes.

3) offer mainly international food.

When is the menu likely to be more varied?

What is the booking policy of Vintage Inns?

1) It is not an accepted practice there.

2) You need to book well in advance.

3) Booking is possible only on Fridays.

Benefits of private business

Too complicated to use

Bad for business

Science brings hope

More parking places

City centre parking is expensive and many important roads are now closed to private transport. This would be fine — if public transport was cheap and convenient, but it is neither. The result is that people are avoiding the city centre so restaurants, cinemas and shops are closing.

The motorcyclist drew along side and I heard abusive language as he banged on the car roof. I immediately locked the car doors and tried to work out what was wrong. He then shouted that I had almost collided with him. Truth to tell — I didn’t see him until now. I tried to apologize but he wouldn’t listen.

They now have cars that run on electricity, solar power and even on vegetable oil. New petrol engines are super efficient and make less harmful emissions. More people are working from home because of advances in communication technology and computer security. At last we have some grounds for optimism.

As she approached the traffic lights the driver in front of her tipped out a mess of fast food boxes, polystyrene cups and chip bags. She pressed her horn angrily. “Why don’t people consider what they do”, she wondered helplessly. “Someone will have to clear this up and we all have to pay for it

Sarah has worked for herself more than 10 years now. It had been risky but now her interior decoration business is a success. She loves being her own boss. It constantly amazes her that her friends in big corporations believe they have job security. How can they think this way when these companies are constantly firing people to make bigger profits?

It was not easy deciding. It never is when buying a new car. Reliability and comfort are big issues as are fuel economy, maintenance and so forth. A car has to feel right as well. Price and value for money are also critical. But in the end Ralph made his decision confident that it was just the right one for him.

Jane studied the small print. To make a successful insurance claim for her accident she needed so much information. Several complicated forms took hours to complete. She then needed three independent quotations, a witness statement, and a police statement and after everything she still had to pay the first $500 anyway.

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

In the early 1800s, the area that would become the western United States was completely undeveloped.

Explorers, hunters, traders, and settlers had to blaze their own trails. A___________________________ to move possessions and supplies became common place.

Manifest Destiny was the belief that Americans had a God-given right to take over the continent. As they moved west, settlers used this policy B___________________________ to new people and territories.

Trails increased trade opportunities between western and eastern regions, and the U. economy prospered C___________________________ on each other for goods.

To achieve Manifest Destiny, the United States purchased land from other countries or conquered territory D___________________________ until its borders stretched from coast to coast.

More than one-half million people chose to travel West on trails between 1800 and 1870, E ___________________________.

As new technology spread across the West, however, the use of trails came to an end. The railroads built thousands of miles of tracks, and, F ___________________________, a cheap, relatively safe, and quick way to transport people and supplies to western areas existed.

to spread U. ideas and government

for the first time in history

thus replacing them forever

as territories became interdependent

the use of covered wagons

by taking land from Native peoples

forming the largest mass migration in history

1) She was afraid of doing badly at school.

2) She didn’t want to part with her friends.

3) She was reluctant to change her lifestyle.

4) She was afraid of Texan climate.

In America, Polina’s family lived

1) in an apartment in central Houston.

2) together with her aunt Katy’s family.

3) in a house in the outskirts of Houston.

4) on a cow farm in the desert.

Polina felt bad sitting at home because

1) she was bored and couldn’t think of anything to do.

2) it was really hot in the house they lived in.

3) she was suffering from allergies.

4) that was how air-conditioning made her feel.

The cashier in the convenience store was

1) worried about Polina’s health.

2) friendly and tried to make small talk with Polina.

3) wondering whether Polina had lost her cat.

4) trying to sell her an item she didn’t need.

Polina couldn’t find her house because

1) she’d left the map of her neighborhood at home.

2) she didn’t know her street address.

3) she ended up in the wrong neighborhood.

4) the cashier in the store gave her the wrong directions.

Right before losing consciousness Polina thought about cows because

1) she was thirsty and was craving milk.

2) the cows were the last thing she’d seen before fainting.

3) the heat stroke she was suffering from made her hallucinate.

4) she thought that cows would have helped her find her home.

According to the nurse, people in Texas don’t go on walks because they

1) think it can be dangerous for their health.

2) are too lazy to walk.

3) are afraid of the criminal activity in the neighbourhood.

4) are too busy making money.

Преобразуйте, если это необходимо, слово «TRAIN» так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The Big Marathon

Преобразуйте, если это необходимо, слово FALL так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The freezing rain was chilly and unpleasant, but then, what could you expect in the middle of December? It was after she had run 17 km that she __________________.

Преобразуйте, если это необходимо, слово TWO так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Nothing really hurt, but Cindy felt miserable and started having __________________ thoughts about finishing the run.

Преобразуйте, если это необходимо, слово FAR так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

She didn’t think she could run any __________________. That was when Lily, her best friend, caught up with her. She gave Cindy a hand and cheered her up. Together, Cindy and Lily ran the whole 42 km of the marathon.

Преобразуйте, если это необходимо, слово IT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Spring is the season that is enjoyed by most people. __________________ image is often used in poetry as a metaphor for rebirth and renewal, love and romance, new hope and dreams.

Преобразуйте, если это необходимо, слово LEAF так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

This is the time when the __________________ on trees are fresh and fragrant and the first flowers begin to bloom.

Преобразуйте, если это необходимо, слово LOOK так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

If you __________________ up, you will see birds building their nests. Everyone is happy in spring.

Преобразуйте, если это необходимо, слово DARK так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

The main emergency telephone number in Britain is 999. The number 999 was chosen because, on the old dial phones, it was considered to be the easiest to dial in __________________ or smoke.

Преобразуйте, если это необходимо, слово COMMON так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

The number 999 calls the fire brigade, the police, the ambulance service, a coastguard rescue service or a mountain rescue party. The first three services are the most __________________used.

Преобразуйте, если это необходимо, слово OPERATE так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

The procedure is to dial the emergency number (the call is free), to tell the __________________which service is needed and to give the address or location where help is needed.

Преобразуйте, если это необходимо, слово ORGANIZE так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Where a specialized service is required, the call for help is often made to a branch of a voluntary __________________ or charity.

Преобразуйте, если это необходимо, слово CRUEL так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Their numbers are listed separately in the local telephone directory and include such bodies as Alcoholics Anonymous, the Society for the prevention of ______________ to children, etc.

Преобразуйте, если это необходимо, слово FRIEND так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Children who feel that they are in danger from adults can now call the fund Childline, using the number 0800 1111. This fund offers advice and __________________in such cases and operates on a regional basis.

Вставьте пропущенное слово:

You have received an email message from your English-speaking pen-friend Bill:

Write an email to Bill. In your message answer his questions, ask 3 questions about his plans for travelling. Write 100−140 words. Remember the rules of email writing.

Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически. На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

Задания Д40 C2 № 10620

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1. 5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1. 5 minutes to read it.

When you look at a coffee bean, it’s really hard to believe that such a small thing is so important for so many people. Coffee is the world’s second most traded thing. It is by all means one of the most popular drinks ever. Statistics says that the major part of the planet population drink coffee. Some prefer black coffee, that is coffee served without milk. Others like white coffee — coffee with milk.

However, few people know enough about coffee beans. First of all, coffee beans are actually not beans. They are the pits of a fruit. In fact, coffee comes from coffee cherries and they are only called beans because they look a bit like other beans. Secondly, most of the world’s coffee comes from one country. Brazil is by far the largest producer of coffee in the world selling nearly a third of all the coffee drunk in the world.

Study the advertisement.

Sdamgia ru 2022 английский егэ

1) dates for departures

3) if breakfast is included

4) number of city tours

You have 20 seconds to ask each question.

Interviewer: Hello everybody! It’s Teenagers Round the World Channel. Our guest today is a teenager from Russia and we are going to discuss sports. We’d like to know our guest’s point of view on this issue. Please answer five questions. So, let’s get started.

Interviewer: What region of Russia do you live in? Are there any prominent sports teams there?

Interviewer: What else could you tell about your region?

Interviewer: What kinds of sports are popular in Russia? Which aren’t?

Interviewer: What kind of sports is your favourite? Why?

Interviewer: Are your friends interested in sports? If so, what kinds of sports?

Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector